Val av webbläsare Windows Update

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

krille70

Val av webbläsare Windows Update

Inlägg av krille70 » 2010-apr-21, 05:17

Hej Alla

Finns det något sätt att slippa få detta program till datorn? Jag har bara dåligt om det och jag vill helst inte ha det. Därför den verkar som om dator går trög när din finns i datorn. Jag avbröt det på min Windows XP men den kommer troligen tillbaka snart igen. Vi har två med XP och en med Vista. Den sista datorn använder Linux så den har inget sådant problem. Men de tre andra finns det något sätt att ta bort det eller är man tvungen att se ens dator bli trög. Min syster har en med Vista och fått det och hennes dator blev himla trög säger hon.

M V H
Krille70 :mad:

PS. Jag är arg på Microsoft för att gör så där. Låt oss själv bestämma vilken webbläsare vi vill ha. Och tvinga inte det på oss. DS.

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-21, 11:06

Den Microsoft uppdateringen är just till för att erbjuda sina kunder fler alternativ vid val av webbläsare istället för att begränsa för endast Internet Explorer. Det är enkel uppdatering och om du besöker sida ”Windows uppdateringar” så kan du välja bort just den uppdateringen och ta bort den från listan så att den aldrig laddas ner. Ställ in så att Windows uppdateringar inte laddas ner och installeras automatiskt utan så att du behöver välja och godkänna vilka ska installeras.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Imposter10
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2010-apr-21, 18:08

Bara köra och sen välja den browser du har, den kommer då inte installera den om du redan har den, sen tar du bara bort ikonen så är problemet ur världen.

Microsoft erbjuder uppdateringen Val av webbläsare till användare för att uppfylla ett juridiskt avtal med EU-kommissionen. Enligt avtalet måste Microsoft informera de kunder som för närvarande använder Internet Explorer som standardwebbläsare att det finns andra webbläsare tillgängliga. Du kan använda uppdateringen Val av webbläsare till att välja och installera den webbläsare du vill använda på datorn.

Vad är uppdateringen Val av webbläsare? (KB976002)
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar