Köpte några 2407FP skärmar nyligen och en fick en strömbrytare som var trasig. Ringde Dell supporten och de sa bara att de inte kunde reklamera skärmen på någon annan än den som köpt den som har ordernumret. Nu köpte vi den från en återförsäljare och detta blir ju riktigt jobbigt om vi ska behöva ta det den vägen.
Riktigt kasst detta... har ni varit med om samma sak och lyckats få den reklamerad iaf?
Garanti på Dell skärm kan inte ges till någon annan än köparen?
-
..m.
[quote=""Talle""]Köpte några 2407FP skärmar nyligen och en fick en strömbrytare som var trasig. Ringde Dell supporten och de sa bara att de inte kunde reklamera skärmen på någon annan än den som köpt den som har ordernumret. Nu köpte vi den från en återförsäljare och detta blir ju riktigt jobbigt om vi ska behöva ta det den vägen.
Riktigt kasst detta... har ni varit med om samma sak och lyckats få den reklamerad iaf?[/quote]
Jag har, och lyckats men det är för att säljaren ringde då HP och fick dem att ändra garantin så den gälld epå köparen, då mig.
Så det ska gå sålänge ni eller du gör det innan.mvh
Riktigt kasst detta... har ni varit med om samma sak och lyckats få den reklamerad iaf?[/quote]
Jag har, och lyckats men det är för att säljaren ringde då HP och fick dem att ändra garantin så den gälld epå köparen, då mig.
Så det ska gå sålänge ni eller du gör det innan.mvh
- Imposter10
- Kontakt:
Det där kan ju skillja sig lite från olika företag, du skall ju alltid kunna reklamera, och kan du inte reklamera hos Dell, så får du kolla med återförsäljaren helt enkelt.
- Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
- Gigabyte B75M-D3H Moderkort
- Intel® Core i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
- Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
- Intel HD 4000
- Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
- HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D rogram (60GB)
- HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
- HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
- Realtek ALC887 HDA 7.1
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/