Bläddra bland foton i Vista fotogalleri??

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

w99mas

Bläddra bland foton i Vista fotogalleri??

Inlägg av w99mas » 2010-sep-06, 21:43

Jag använder Windows Vista fotogalleri för att visa foton och snabbredigera. Men jag har ett problem som känns hyffsat basic. Varje gång jag klickar på pil framåt för att titta på nästa bild i ordningen så visas istället en helt annan bild. Det verkar vara någon inställning som gör att galleriet bläddrar bland fotona i kolumner istället för rader, dvs bilderna kommer i fel ordning (inte i nummerordning). Detta är fruktansvärt irriterande eftersom det gör det ytterst besvärligt att jämföra bilder tagna direkt efter varandra med samma motiv. Om jag väljer bildspel istället så visas fotona i rätt ordning.

Kan någon hjälpa mig att komma tillrätta med problemet??

//w99mas

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-sep-08, 21:31

Uppe i menyn, inte längs upp men du ser där flikar som "Name", "Date taken", "Size" ? Tryck på "name" så sorteras bilderna efter namn och de visas på samma sätt. Visas bilderna fortfarande i fel ordning så pröva med att lägga siffra i varje bildnamn, t.ex. 0, 1, 3, 7, 11 och vidare eller 0001, 0002 eller nåt sånt.

Orkar du inte ändra namn så googla på mass renaming tool, program som ändrar namn på alla filer som du vill ha det.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar