Bluescreens! HJÄLP

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Användarvisningsbild
Mightymicke

Bluescreens! HJÄLP

Inlägg av Mightymicke » 2011-nov-10, 21:32

Det jag råkar ut för är Bluescreens

Jag har verkligen försökt nu med att installera de missade chipset drivrutinen men får det inte att fungera. När jag stoppade in skivan till moderkortet ( P7H55-M PRO ) så lät jag asus installera alla drivrutiner med rekomenderande inställningar.

Men när jag efter den installationen söker igenom med programmet " Driver Detecter" så står det ändå att det saknas drivrutiner till följande
>>> (2)Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family 2 port Serial ATA Storage Controller.

Hur ska jag bära mig år åt för att hitta en drivrutin till den. Har försökt med att gå in på asus hemsida och skrivit in modekorts namnet ( P7H55-M PRO ) laddat ner chipset drivrutinerna därifrån och installerat dem.

I de arkiverade meddelandena så står det följande

Your power management system is missing a driver.

Follow these steps to solve this problem:

Click to download the driver from the ASUSTeK Computer Incorporated website

Download and extract the driver files

Men efter att jag gjort det så ska jag öppna
det jag installerat som heter " cool & quiet " och när jag klickar på det så står det " this cpu doesn`t support cool & quiet function.

Klickar jag på fliken vid arkiverade meddelanden så står detta.

Beskrivning: Windows upptäckte att en ny enhet har anslutits till datorn, men det gick inte att hitta drivrutinerna som behövs för att det ska gå att använda enheten. Enhetstillverkare brukar inkludera drivrutiner på en CD-skiva som medföljer enheten eller tillhandhålla drivrutinerna för hämtning via Internet. Enhetens maskinvaru-ID är ACPI\ATK0110.

Problemsignatur
Händelsenamn: PnPDriverNotFound
Arkitektur: x64
Maskinvaru-ID: ACPI\ATK0110
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Extra information om problemet
Bucket-ID: 3429307

Här nedan kommer ett felmeddelande från programmet "who crashed"
som jag kopierat in ifall det kan vara någon nytta.

On Thu 2011-10-27 15:29:14 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\102711-20373-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0x4E (0x99, 0xDC5EE, 0x6, 0x2000001)
Error: PFN_LIST_CORRUPT
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the page frame number (PFN) list is corrupted.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Hoppas verkligen ni har någon bra lösning Mvh// Micke
BLUESCREEN !

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-nov-11, 21:07

Prova det här. Kör CMD (Kör/Run) som admin och skriv chkdsk /r /f
Det här kan kanske också vara nånting http://www.youtube.com/watch?v=j69K9H87j2s ;)
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

burk.n
Kontakt:

Inlägg av burk.n » 2011-nov-12, 00:57

Ta bort de gamla drivsarna och ladda ner nya drivrutiner för varje komponent (går det ej på din, använd en annan dator då). Installera. By bör kunna göra all det här i recovery mode, annars rekommenderas en ominstallation av windows innan nya drivrutinerna..
Nya datorer från endast 2699kr (inkl. moms + 1 år garanti med inskicksservice):

http://www.burk.n.nu/

Användarvisningsbild
Mightymicke

Inlägg av Mightymicke » 2011-nov-12, 23:34

Tackar så mycket, ska testa det ni säger. mvh Micke
BLUESCREEN !

Användarvisningsbild
Mightymicke

Inlägg av Mightymicke » 2011-nov-14, 22:46

Jag undrar en liten grej bara, om du menar komponenterna. Är det (2)Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family 2 port Serial ATA Storage Controller du menar då?. För dem har jag nu tagit bort och installerat på nytt, utan resultat. Det står fortfarandet att dem två drivrutinerna fattas.
Mvh // Micke
BLUESCREEN !

Skriv svar