Nätagregatproblem

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
MattiasE

Nätagregatproblem

Inlägg av MattiasE » 2008-sep-03, 14:23

Jag tror att jag har problem med mitt nätagregat; datorn knastrar lite lätt hela tiden och ibland hörs det ett ganska högt slirande ljud (som att något skrapar emot något annat) i samband med någon lite mer krävande process och åtminstone det knastrande ljudet kommer från nätagregatet. Ibland (ofta efter det slirande ljudet) stänger datorn av sig och sätts på igen direkt efter (slirandet fortsätter oftast direkt efter). Det enda jag har försökt göra för att fixa detta var, efter tips, att damsuga hela datorn men det hjälpte inte. Någon som vet vad det kan vara för problem? Låter det som att det är nätagregatet det är fel på och är det i så fall bara att byta ut det eller kan man göra något annat?

Tackar på förhand!
/MattiasE

t-pain

Inlägg av t-pain » 2009-jan-12, 21:03

[quote=""MattiasE""]Jag tror att jag har problem med mitt nätagregat; datorn knastrar lite lätt hela tiden och ibland hörs det ett ganska högt slirande ljud (som att något skrapar emot något annat)
[/quote]

tror att det är kylfläkten i nätagregatet som skrapar mot sin egen "ram" ganska enkelt att byta, beroende på hur duktig du är på att löda, skruva lite =P det knastrande ljudet KAN vara komponenter som överhettas, och därför stänger den av för att den blir överhettad. värt att testa att byta fläkten. eller om du kanske köpet ett nytt kanske är bättre för om den inte funkar 100% så kanske det kan skada andra delar av datorn. men detta är bara en teori!!!!

/zake

Skriv svar