Goddag. Har precis köpt en HP PAVILION DV7-1199 eohttp://www.dustin.se/pd_5010189260.aspx
Som kommer levererat med fabriksinstallerat Vista. Denna installation skall optimeras vid första uppstart av datorn, det sker automatiskt och är obligatoriskt för att använda Vista. När Windows har startat och installationen skall börja får jag dock en svart skärm och en felmeddelanderuta som säger "Windows could not complete the installation. Press "OK" to restart installation." Om man trycker OK så startar den om och hamnar vid samma ruta igen. I BIOS går det att ställa in olika vanliga saker, men jag är inte väldigt BIOS erfaren och har inte lyckas fixa problemet.
Nu är det så att jag hade tänkt att ta bort Vista och installera Tiny XP rev09 alt vanliga Windows XP.
Frågor: Vad tror ni om problemet, går det att fixa ? Imorgon måndag kommer jag självfallet ringa support, har bara haft datorn över denna helg hittils.
Tankar om valet Tiny XP ? Har någon testat på en HP Pavillon ? BARE eller "full" isf ?
Tror ni jag skall gå igenom Vista installationen innan jag byter ut OS'et eller är det bara att strunta i Vista problemet och köra på ?
Hur bootar man från en XP installations-cd i BIOS ? Är inte BIOS van som sagt.
MVH Christoffer
Problem med fabriksinstallerat Vista (HP Pavillon)
Moderator: Imposter10
Efter bios har laddat och Precis när Windows ska starta trycker du F8 tagenten då ska du få upp en meny med med lite olika val.
Jag har för mig att det finns ett alternativ som heter Reparera, Välj det alternativet.
Nu startar datorn upp och du får upp några val att välja på.
Det ska finnas ett som heter något med återställ datorn till ursprung eller något liknande, Välj det och följ anvisningarna.
Det som händer är att datorn installerar om allt från början med hjälp av återställningspartitionen.
Fungerar inte det jag beskriv ovan så för du kontakta HP och beställa skivor till din dator.
Lycka till MVH Tobbe
Jag har för mig att det finns ett alternativ som heter Reparera, Välj det alternativet.
Nu startar datorn upp och du får upp några val att välja på.
Det ska finnas ett som heter något med återställ datorn till ursprung eller något liknande, Välj det och följ anvisningarna.
Det som händer är att datorn installerar om allt från början med hjälp av återställningspartitionen.
Fungerar inte det jag beskriv ovan så för du kontakta HP och beställa skivor till din dator.
Lycka till MVH Tobbe