Inkonsekvenskontrollering slut på idéer ! HJÄLP! HJÄLP!

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

emmq

Inkonsekvenskontrollering slut på idéer ! HJÄLP! HJÄLP!

Inlägg av emmq » 2008-dec-22, 00:24

Hej!

Fattar egentligen inte datorer överhuvudtaget och pengar till reperation finns inte så nu hoppas jag på er.

När jag startar datorn kommer det upp att enhet C ska inkonsekvenskontrolleras, detta är väl inget större problem egentligen men det är ju något som inte stämmer och dessutom tar det tid.
Jag har sökt i andra forum efter hjälp men ej funnit någon som funkar. Jag har gått in på den här datorn- verktyg osv. men det funkade inte. Det kom inte upp något bara att felsökningen var klar.

När jag försökte defragmentera enhet C kommmer det bara upp ett felmeddelande: Defragmenteraren har upptäckt att CHKDSK har schemalagts för att köras på följande volym C.

Vad gör jag ? Hjälp ! ! !

toxicstone

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-11, 10:56

Det konstiga är att den gör det var gång du start upp datorn, blir lite svårt för mig och hjälpa då jag inte har xp längre, men öppna kör och skriva msconfig leta efter det där, ev ligger det på flicken autostart där då
annars högerklicka på din hårddisk gå in på egenskaper och sedan verktyg ta felkontroll tryck och starta , brukar poppa upp att datorn måste startas om eller något och frågar om du vill göra det på nästa uppstart ta då nej och se om det hjälper sista kan vara att gå in på start meny sen program leta upp autostart mappen se om det ligger där. mvh

Skriv svar