Diagnostisera problemet

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
kukeeen

Diagnostisera problemet

Inlägg av kukeeen » 2009-jan-12, 23:31

Hej!

Det är så att jag har en HP Pavillion och den har fått fnatt till min stora besvikelse. Datorn startar upp men beroende på humör så blir skärmen en blandning av gula, svarta, röda samt gröna sträck men i vissa fall -väldigt sällsynta- är den helt normal, laddar Windows och jag kommer fram till "inloggningssidan" - därefter loggas jag antingen in eller så lägger den av. Vad kan detta bero på? Grafikkortet? Moderkortet? Ram-minnet? Hårddisken?

toxicstone

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-20, 14:49

[quote=""kukeeen""]Hej!

Det är så att jag har en HP Pavillion och den har fått fnatt till min stora besvikelse. Datorn startar upp men beroende på humör så blir skärmen en blandning av gula, svarta, röda samt gröna sträck men i vissa fall -väldigt sällsynta- är den helt normal, laddar Windows och jag kommer fram till "inloggningssidan" - därefter loggas jag antingen in eller så lägger den av. Vad kan detta bero på? Grafikkortet? Moderkortet? Ram-minnet? Hårddisken?[/quote]
Usch svårt att säga bara på måfå, jag hade försökt leta upp en form av diagnostiserings program på deras hemsida, har du viktiga saker på den så spara det och kör en reperation av OS och se om det löser sig uppdatera ockås windows samt grafikkort moderkort osv, kolla dos menu om pci-e och antal mb grafikkortet har är rätt, stäng av aero osv kör på gamla tema..mvh

Skriv svar