Hej allihopa!
Jag behöver lite hjälp då jag är helt okunnig i ämnet datakunskap, så om någon vänlig själ kunde tipsa mig om vad jag kan göra skulle jag bli överlycklig.
Jag har en bärbar dator, inköpt för ca 1 månad sedan, av märket Packard Bell. Till en början fungerade datorn precis som den skulle men sedan laddadde jag ned program såsom Msn, Skype, Oovoo, Vlc och utorrent.
Sakta men säkert blev datorn hur seg som helst, så jag tänkte att det måste vara pga programmen så jag tog bort alla igen förutom msn .. för jag tänkte att man måste väl kunna ha något/några program nedladdade på datorn utan att det ska behöva ta 10 år för en sida att ladda klart, om den ens laddar eller har jag fel?
Nu har jag alltså bara msn på datorn men ändå så går sen hur seeegt som helst ..
För övrigt så har jag Norton nedladdat på datorn med aktivt virusskydd och hela baletten så jag tror inte att det är något sådant problem.
Men vad kan jag göra???
När jag ändå är här och frågar kan jag ta upp mitt andra problem
Varje gång jag startar datorn får jag upp ett fönster som det står Google EULA på och som är utan kryss så den går inte att få bort. Jag har läst mig till att det går att få bort fönstret provisoriskt med alt + F4 och sedan trycka start; skriva in msconfig; gå in på startup och klicka bort Google EULA Problemet är att alternativet Google EULA inte finns som alternativ att kryssa för/bort .. så fönstret återkommer igen och igen .. Vad kan jag göra åt det?
Snälla jag behöver verkligen hjälp innan jag får tuppjuck och ger upp och slänger datorn i golvet, somebone please?
Ny seg dator
-
Hjälp är påväg
Angående Google EULA så är det inget jag har upplevt, min flickvän köpt en dator igår men hon har ej sagt något så är nog inte på alla, men pröva detta
Gå in på Kontrollpanelen - Program och Funktioner
Leta därefter upp någon form av google på listan, tänk också på att google lagrar din internetaktivitet och absolut inget jag rekommenderar gäller samma dessa toolbars som google och många andra erbjuder.
Angående att datorn är seg, hmm jag är så himla klipskare när jag sitter vid datan
Pröva detta:
Gå in på Kontrollpanelen - Program och Funktioner
Leta därefter upp någon form av google på listan, tänk också på att google lagrar din internetaktivitet och absolut inget jag rekommenderar gäller samma dessa toolbars som google och många andra erbjuder.
Angående att datorn är seg, hmm jag är så himla klipskare när jag sitter vid datan
Pröva detta:
- Har du antivirus program? Om kör igenom det, om du inte har
- Prova "Spyware Doctor + antivirus" www.pctools.com, detta tar ej bort men du kan se om du har någon sorts virus eller spyware, det är ett 9,5/10 program enligt mig.
- Gå in på CMD (Kör) skriv msconfig och gå in på autostart se vad där är, utöver Google EULA.
- Värsta fall gör du en restore som du får när du köpte datan deras egna som alla datorer har nu förtiden.
- Och så får vi ta och optimera datorn direkt ifrån början.
Senast redigerad av 1 toxicstone, redigerad totalt 2009 gånger.
- Imposter10
- Kontakt:
Hej, ser direkt 2 flaskhalsar och program som jag aldrig skulle fundera på att installera ens (har för mycket dålig erfarenhet av dom)
1. Norton Antivirus (Ta Bort, stort, segt, skräpar ner otroligt i datorn)
Använd Eset Nod 32 istället
2. Google Eula (brrr, jag ryser) bort, bort, bort, men det är inte så lätt.
Ta för vana att avinstallera alla program med Revo Uninstaller så får du bort tillhörande skräp som inte tas bort vid vanlig avinstallation. har även en autostartsektion där du kan hindra program från att autostarta + ett jaktläge som gör att du kan ta bort andra filer/program som inte låter sig avinstalleras.
ETT TIPS!
Ladda aldrig ner program som du inte hört något om bara för att tillverkaren skriver ut 5 star och världens bästa program på hemsidan, ju mer dom prisar sitt program ju oftare är det inget att ha. Kolla snabbt upp programet ifråga i diverse olika forum och kolla vad användare tycker.
1. Norton Antivirus (Ta Bort, stort, segt, skräpar ner otroligt i datorn)
Använd Eset Nod 32 istället
2. Google Eula (brrr, jag ryser) bort, bort, bort, men det är inte så lätt.
Ta för vana att avinstallera alla program med Revo Uninstaller så får du bort tillhörande skräp som inte tas bort vid vanlig avinstallation. har även en autostartsektion där du kan hindra program från att autostarta + ett jaktläge som gör att du kan ta bort andra filer/program som inte låter sig avinstalleras.
ETT TIPS!
Ladda aldrig ner program som du inte hört något om bara för att tillverkaren skriver ut 5 star och världens bästa program på hemsidan, ju mer dom prisar sitt program ju oftare är det inget att ha. Kolla snabbt upp programet ifråga i diverse olika forum och kolla vad användare tycker.
- Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
- Gigabyte B75M-D3H Moderkort
- Intel® Core i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
- Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
- Intel HD 4000
- Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
- HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D rogram (60GB)
- HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
- HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
- Realtek ALC887 HDA 7.1
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/