Hej allihopa!
Jag har precis införskaffat en ny dator och köpte samtidigt ett högtalarsystem. Ljudkortet heter: SoundMAX Integrated Digital HD Audio och det är ett 7.1 högtalarsystem eller vad det nu heter, som jag köpte separat, det är iaf 7 högtalare och subwoofer.
Problemet är hursomhelst det att jag har hittills lyckats få ljud i de två främre högtalarna, "centerhögtalaren" och de två bakre men inte sidohögtalarna. Det följde nämligen med en "Audio cable" med fyra kabeländar till subwoofern dvs. för front, side, rear och subwoofern själv men som i andra änden dvs. den som går till datorn bara mynnade ut i tre! Dessa tre passar in i i hål markerade med base(subwoofern), rear och front, alltså ingen som går till side-högtalarna även fast det finns ett sådant uttag på ljudkortet. Är det någon som vet vad detta kan bero på, att kabeln som följde med högtalarpaketet inte verkar vara den rätta eller har jag tänkt fel någonstans.
Sen har jag en annan liten fundering också. Nu när jag har lyckats få ljud i högtalarna (förutom sidohögtalarna då förstås) hur får jag dem att fungera när jag t.ex. lyssnar på musik osv?
Problem med inkopplande av högtalarsystem
-
-
Kan vara att sladden är anpassad för en förstärkare eller ljudkort som bara behöver 3:S enda är att fråga dem där du köpte den eller supporten på märket.
Angående få ljud när du spelar musik ska väll gå automatiskt, eller? förmodar nej förstås eftersom du frågar men när du spelar upp en låt, dyker där upp ett meddelande och/eller ser du att där spelas musik om du dubbelklickar på högtalarikonen längst ner till höger i windows
Angående få ljud när du spelar musik ska väll gå automatiskt, eller? förmodar nej förstås eftersom du frågar men när du spelar upp en låt, dyker där upp ett meddelande och/eller ser du att där spelas musik om du dubbelklickar på högtalarikonen längst ner till höger i windows
- AMD 6400+ QUAD
- 8GB DDR3
- 15000 RPM SCSI 146GB
- 4X 7200 RPM SATA 1TB
- 2X GEFORCE 7600GT 1024MB
- 7.1 HD LJUDKORT
- VÄRME I C* -24 CPU
- -7 Grafik
- +1 Hårddisk
m.m fyller ut senare.