Hur avinstallera Vista vid installation på två hårddiskar?
Moderator: Imposter10
Hur avinstallera Vista vid installation på två hårddiskar?
Jag har två hårddiskar installerade på min dator. I samband med felsökning installerade jag Vista även på den andra hårddisken, vilket resulterar i att jag får valmöjlighet att välja mellan vilken av de två Vista-installationerna jag vill starta ifrån när jag startar datorn. Jag har nu felsökt färdigt, formaterat om den ena hårddisken (och därmed tagit bort även Vista) - ändå får jag upp valmöjligheten att välja vilken av de två Vista-installationerna som ska startas! Hur slipper jag detta? Och avinstallerar det Vista som jag inte vill ha totalt?
Ladda ner Mbrfix: http://www.sysint.no/en/Download.aspx
I kommandotolken skriver du: "MbrFix /drive 0 fixmbr /vista" när du står i den mappen där programmet finns och om du har Vista installerat på c: och denna den första disken.
Har du ngn annan konfiguration så skriver du MbrFix ? så får du hjälp.
I kommandotolken skriver du: "MbrFix /drive 0 fixmbr /vista" när du står i den mappen där programmet finns och om du har Vista installerat på c: och denna den första disken.
Har du ngn annan konfiguration så skriver du MbrFix ? så får du hjälp.
Tacksam för lite utförligare hjälp
Tack för tips. Jag har laddat ner programmet och försökt starta det. Det verkar starta upp (32bit) men sedan händer inget. Jag vill behålla Vista på C-disken och rensa från D-disken (som jag har raderat och snabbformaterat). Tacksam för tips hur jag går vidare - har läst hjälpfilen men blev inte klokare.