Windows XP vägrar dö (jag visste det)

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Användarvisningsbild
Imposter10
Kontakt:

Windows XP vägrar dö (jag visste det)

Inlägg av Imposter10 » 2009-apr-07, 21:41

En nyhetssajt rapporterar att Microsoft gett HP tillstånd att sälja datorer med Windows XP i ytterligare ett år. ;)

Nyhetssajten Appleinsider rapporterar att det via källor på HP fått information om att HP kommer att fortsätta sälja datorer med det åtta år gamla Windows XP installerat i ytterligare ett år.

Microsoft kommer trots detta att lägga ned support för Windows XP som planerat den 14 april i år. Endast de som köpt utökad support kan få hjälp med Windows XP i ytterligare fem år fram till den 14 april 2014.

Samtidigt meddelade Microsoft igår att företaget även kommer att erbjuda sina kunder nedgraderingar från Windows 7 till Windows XP om de så önskar.

:p
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Användarvisningsbild
artheus

Inlägg av artheus » 2009-maj-15, 14:04

Haha! Låter sinnessjukt bra xD
Med tanke på hur mycket stabilare XP är än Vista va i början så är det inte så konstigt att alla vägrar att ha Vista.
Jag har XP, och kör hårt på detta, jag kan inte tänka mig att "nedgradera" till Vista.
De som är Vista-älskare har ju oftast som argument att "Vista är ju snyggt!", vilket jag då anser att man kan tolka ganska fritt.
Men dock är det HP som skrämmer mig. Har verkligen ingenting till övers för dom. HP har bara krånglat med mig så länge som jag kan minnas att jag hjälp andra med deras krångliga datorer (HP-datorer)
HP är HoPplösa..

//Artheus

Användarvisningsbild
Imposter10
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2009-maj-15, 19:49

XP är kung, kommer aldrig att byta ner mig haha, HP gör bra bärbara tycker jag iallafall.

Vista är ju för sorgligt igentligen, släppa ut sån skit med så pass mycket fel och brister (läs buggar)

Laddade ändå ner Windows 7 för att installera dual boot, men fick bara en massa felmedelanden hela tiden, så jag gav upp, testade att bränna på lite olika skivor, och hastigheter.....men..nada
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

DiZturb3d

Inlägg av DiZturb3d » 2009-aug-09, 20:32

Håller helt med, kör fortfarande XP fullt ut, för det är fortfarande underbart stabilt. Haha och jag kan inte annat än hålla med att det första argumentet de flesta kommer med över att vista är så mycket bättre än XP "Ja men det är ju så snyggt", och "Man kan ju få det att se ut hur man vill", well jag föredrar ett Operativsystem som iaf fungerar som det ska... det är min åsikt.

Sen angående HP datorer, de stationära är riktigt kassa, jag har en kompis som haft så mycket problem med sin att det inte går att beskriva. Sen suger supporten enormt, + man får inga drivrutiner eller en backup Windows skiva om man inte tjatar i 2 år :)

Jag menar det är ju alltid trevligt att inte kunna installera om sitt Windows på datorn som man faktiskt har köpt.. suck.

Skriv svar